mandag 3. november 2014

Rosett på pakker



Er du som meg, flerrer nådeløst av butikkpapiret for å pakke inn julegavene på ny? Eller kanskje du  får forhindret hjelpsomme butikkansatte før de kommer så langt... "Hm, har litt dårlig tid, du trenger ikke pakke inn."
 Far i huset sukker lavt i bakgrunnen og mumler på vei ut av butikken om kjekke tidsbesparelser og om å gi seg selv arbeid unødvendig. Akkurat på det feltet kommer vi visst ikke helt til enighet, men det er til å leve med.

Jeg liker godt å bruke alt fra notebøker, gamle romaner og avispapir som innpakningspapir. Det fine gylne papiret har jeg handlet hos Europris og det nudefargede husker jeg simpelthen ikke hvor jeg har handlet.
Disse viftestjerne jeg har lagt min elsk på for tiden, synes jeg gjør seg så godt i liten størrelse på pakker. Da blir de rene rosettene, og det er nok mange som får slike på gaver fra meg i år.
Ellers liker jeg å klippe ut bokstaver og ord fra blader og aviser som pynt på pakkene.
Kanskje finner man forbokstaven til mottakeren i en avis... Lim den på pakken, grafisk fint synes jeg.

GODE NOVEMBERDAGER TIL DEG!






7 kommentarer:

  1. Ja, nu är det bra tid att börja fila på sina paketinslagningsidéer inför jul. sista halva av december är det så fullt med andra saker att man gör klokt i att planera detta redan nu medan julen fortfarande är kul och inte stressig. Fin blogg du har!

    SvarSlett
  2. He, he, kjenner meg godt igjen der ja:-) Mannen i huset her har pussig
    nok akkurat samme reaksjon...
    Men det er jo så koselig å pakke inn gaver selv, og du gjør det
    jo så lekkert:-) Mye kjekkere å få sånne flotte gaver, enn butikkinnpakkede!
    (Det er bare å overhøre sukkingen...)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Wow, så fantastisk fine pakker! Jeg burde meldt meg på et kurs hos deg, for mine gaver ser ofte forferdelige ut. Om papiret ikke har sprekt opp i kantene ser jeg meg fornøyd. Nå fikk jeg lyst til å prøve å lage litt penere innpakninger i år! :) Hurra for inspirerende innlegg! Så smart, enkelt og kreativt!

    SvarSlett
  4. Lekkert! Ha en fin kveld!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Utrolig fiiint pakket inn! Særlig sammen ser det så fint og helhetlig ut!

    SvarSlett
  6. Ja, jeg elsker også å pakke inn pakkene selv! Syns det er gøy å finne på nye måter å gjøre det på hver jul og at pakkene ser fine ut utenpå også. Rosettene var kjempesøte, takk for supert tips:)

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte pakker!
    Jeg pleide å like å dille litt med pakkene, men det er ingen som setter pris på det i familien så nå gjør jeg det mer unntaksvis og hører på mannen som mener det er bortkasta tid.
    Men jeg hadde blitt veldig glad for slike selv!

    SvarSlett