mandag 19. november 2012

Verdens enkleste julekurver
























































Jeg tenkte at dersom du ikke skulle være bevandret i julekurv-verden, skal jeg vise deg den aller enkleste form for julekurver som alle får til og som er lett for ungene å lage også.
Disse kurvene består av to rundinger. Ta en liten bolle fra kjøkkenskapet og tegn rundt. Du trenger to sirkler og vips med litt limstift og en hyssingssnor har du en julekurv.
Man kan selvfølgelig lage hanken i papir også, men denne gang valgte jeg simpelthen å lime en røff hyssing fast på innsiden med washi-tape.
Ikke trenger man ha det fineste papir heller. Let i papirsøpla; en avis eller reklamepapir kan jammen meg bli fint det også. Jeg har  klippet ut en sirkel papir fra Sandefjords Blad.  Det morsomme er at nå ser det ut som det står "Glis viktig". Den hele overskriften lød opprinnelig "Glissent i salen i viktig møte".
Det er jo ekstra hyggelig at det kommer fram noen fine ord om man bruker avis og styrer unna ord som drap og krig osv.




























Jeg brukte en enkel hvit skål fra Ikea som mal til rundingene i dag.
Se på det lekre papiret fra Søstrene Grene i turkisblått. Det skal sikkert få ben å gå på når jeg begynner å klippe i det.

GLAD NY UKE TIL DEG!

16 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Kjempefine kurver!! Husker jeg laget sånne i hopetall i barndommen, i glanspapir og i de grelleste fargekombinasjoner......Gul og svart...
    Kjempefint papir og fin fargekombinasjon!! En god idè til juleversksted på skolen:-)))
    Takk for kommentar hos meg!!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  2. Super og ikke minst enkel julepynt! :) Er alle de papirrullene fra Søstrene Grene?

    SvarSlett
  3. Enkle julehjerter, ja, men super fine. Du er så dygtig til at
    sætte farver og mønstre sammen.
    god aften, Stine:))

    SvarSlett
  4. Flott likte godt den med avispapir!

    SvarSlett
  5. Ja, slike er fine og veldig greie for de små å få til. (Har marerittliknende minner fra da jeg prøvde å flette kurver da guttene var små :)
    Fin mandag til deg :)

    SvarSlett
  6. Dekorative. Lagde mange da jeg var lita, tror mamma fortsatt har noen fra meg, sånn fra slutten av 70-tallet. På tide å introdusere niåringen for dem også så de får sin renessanse i familien. Takk for tips.

    SvarSlett
  7. Så mye fin julepynt du lager!
    :)

    SvarSlett
  8. Takk for tipset! Jeg er jo ikke bevandret i julekurvverdenen, så dette var nyttig for meg!

    Ha en super dag, og glis viktig! ;)
    Klemmer fra Fransen :)

    SvarSlett
  9. Kaspara, du lager gull av gråstein, desse blei kjempelekre! Du er så flink til å sette saman fargar. Trur eg må lage nokre slike attmed ungane. Vi må jo ha eit juleverksted eller to:-)
    Klem frå Mari

    SvarSlett
  10. Fin påminnelse - sånne lagde vi jo da vi var små, og for å være ærlig - jeg foretrekker sånn i litt festlig papir framfor intrikate flettede i konformt glanspapir.

    Settes på lista over ting-vi-vil-gjøre-før-jul!

    SvarSlett
  11. Så fine! Må vi prøve..
    ha en fin dag
    klem Hege x

    SvarSlett
  12. Liker så godt fine tips som er superenkle men blir kjempefint!
    Vi er en venninnegjeng som pleier å ha juleverksted sammen, dette er virkelig noe jeg skal lage den kvelden. Det pleier som regel å bli fortært mer rødvin enn vi produserer juleting :) Og da er det greit å ha enkle ting å lage :))

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  13. Dejlige billeder, og lige til at gå til :) de er fine !

    SvarSlett
  14. Åh, det gjør litt vondt i papirhjertet når jeg ser alt det fine papiret fra Søstrene Grene, når jeg bor så langt fra en Søstrene Grene-butikk! Men det er veldig fint å inspireres av de fine kurvene dine :) Kunne jeg fått lov til å låne et bilde for videreblogge ideen? :) Naturligvis med link og alt som følger med :)

    Hilsen Vera

    SvarSlett