søndag 11. november 2012

Nysydde trær med kvist
























































Inspirert av et par utenlandske selgere på Etsy (som hadde sydd i andre farger/materialer) har jeg sydd noen enkle trær med trepinner fra hagen. De var morsomme å lage og jeg fikk helt kick i går ettermiddag.
Jeg har bare klippet trekanter og sikksakket rundt kantene og latt det være en liten åpning til pinnen som jeg nå etterpå har tenkt til å sy bedre fast for hånd. Inni har jeg puttet litt fyllvatt og en knapp er pynt på alle trærne.Før jeg sikksakket øverst på treet sørget jeg for å putte en hyssingtråd inni til oppheng.

I dag er det farsdag, og vi feirer far i huset og svigerfar med pakker og god middag her hos oss.  Min egen morsomme pappa døde for elleve år siden, men far i huset og jeg har vært innom graven i formiddag med roser som var hans favorittblomst.
Gutta Boys synes farsdager og morsdager er koselige dager, og i morges troppet vi inn på soverommet  til den hvilende far i huset med flagg, gaver, egenlagde kort med mye flid bak samt kald brus og konfekt.

ØNSKER DEG EN KOSELIG SØNDAG!



12 kommentarer:

  1. Hei på deg, så fine de er. Fint å få slike fine stemningsbilder fra deg her på bloggen innimellom all skrivingen her...gleder meg sååå mye til å bli ferdig med denne oppgaven...selv om det føles som en evighet til april 2013. Ha en fin farsdag videre, klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  2. Søte trær!!!

    Koslig m gode tradisjoner på slike dager!!

    Fin søndagskveld til deg og din familie!

    Klem ib

    SvarSlett
  3. Ååå!! De var KJEMPE fine!
    - digger -
    Fargene og alt sammen..
    Til å spise opp ;)

    SvarSlett
  4. Juletrærne var jo bare kjempekule med trepinner i! :)

    SvarSlett
  5. Hej Kaspara!

    Så fina de är! Jag gillar verkligen färgen nude! De blir fina att hänga som pynt i jul! Du matchar dina bilder så fint. Du är verklgen en insirationskälla! Jag tycker om de stjärnorna i bark från förra inlägget. Tyvärr finns inte sådana i Sverige...synd!

    Fin söndag till dig!
    Kram Petra

    SvarSlett
  6. Så koselig med "pinnetrær" - har hørt om pinnedyr, men pinnetrær er mye koseligere;)

    Gøy med feiring av far i huset - ikke så mye feiring her - de hjemmelagde kortene er visst feridglaget for mange år siden. Men Karen slo til med sin klippekrans i ettermiddag - hun er klippekransmester. Det smakte supergodt med varm sjokolade til etter at vi kom hjem fra Frøyatur - klissvåte! Hund i sånt vær er IKKE morsomt!

    Ha en fin ny uke - hils dine - klem fra Bente.

    SvarSlett
  7. Så fantastiske fine trær!! Helt herlige!
    Du inspirerer stadig! :)
    Fin søndagskveld til deg!!

    SvarSlett
  8. Hei hå, - blir så i julestemning av blogginen din om dagen :-) Liker spesielt godt det retroinspirerte uttrykket i stoffene dine, kombinert med mer klassiske figurer som juletrær og julestrømper. Virkelig befriende å se julepynt i annet enn kun rødt, gull og grønt! God søndagskveld til deg!

    SvarSlett
  9. Disse juletreda var berre kjempesøte! Herleg inspirasjon frå deg igjen, tusen takk:-) Fekk lyst til å prøve meg også:-)
    Ha ei fin veke!
    Klem frå Mari

    SvarSlett
  10. Så utrolig mye flott julepynt du lager i år! Jeg fikk hentet plakatene i Sandefjord hos din hyggelige søster! De har dessverre ikke kommet på plass enda, men vi jobber med saken! Hadde med meg Storesøster og vi tok en lunch før vi reiste derfra. Har jo blitt så flott i Sandefjord siden sist jeg var der, mange flotte butikker og hyggelig sentrum! Klarte til og med å bli "kunde" på Hvaltorget, så nå får jeg jevnlig oppdateringer på ulike tilbud derfra! Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  11. Så mye nydelig du har laget, Kaspara! Må si du er tålmodig, også. Å sy i så mange knapper tar jo tid.
    Håper du koser deg med syingen, og så ønsker jeg deg fine novemberdager.
    Klem, Sølvi :-)

    SvarSlett
  12. Hei Kaspara!!
    Så morsomme trær du har sydd,fint med en skikkelig trestamme på :) Skal si du er i siget med julepynten, håper jeg kommer dit snart og. Her står fantasien litt stilleom dagen :) Håper du har fine dager ved symaskina!! Stor klem fra meg.

    SvarSlett