onsdag 28. november 2012

Fotballbokser blir julefine














































































































Har du fotballglade barn har du kanskje som oss flust med Match Attax-bokser i huset. Gutta Boys var lidenskapelige fotballkort-samlere for en tid tilbake, men nå har interessen for kortene dabbet av.Kortene de hadde flere like av er solgt på Finn og de øvrige  vil de beholde som morsom fotballhistorie for ettertiden.
En bærepose med bokser var på vei ut i søpla for en tid tilbake, men ble stoppet av moder`n i siste liten. Noe hadde hun da lært av sin kjære samleglade far som hadde Øystein Sundes "Kjekt å ha" som en av sine favorittsanger.
Flere av boksene har nå  fått en omgang med malekosten,  og på bildet ser du to gråmalte. Som pynt har de fått et grantre klippet ut fra en gammel bok samt en Søstrene Grene-stjerne.
Kanskje fylles juleboksene med hjemmelagde kokos-kuler en dag (du skal få oppskriften). Et tips til en liten egenlaget gave til besteforeldre fra barnebarn kanskje....

Flere julekurver er også blitt flettet. Selv likte jeg godt den med avispapir og off white papir (fra Ikearullene til tegnetavlene)  Jeg liker også kombinasjonen med rødprikkete papir mot nude tapet.

Nå må jeg  benytte anledningen til å pakke inn småpakker til  ungenes adventskalender, mens de er ute av hus og på fotballbanen.
Fin kveld til deg!



17 kommentarer:

  1. Så fint med gjenbruk av de gamle boksene. Jeg skal også få ordna meg adventskalenderen i kveld - når de små er i seng :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder du viser frem i dag også, jeg er helt hals over hodet i årets Kasparajul, men det har du sikkert fått med deg allerede ;)

    Fint med noen sorte og grå 'bits and pieces' hos deg også :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  3. Så lurt! Vi er midt i fotball-kortperiode her i huset:)

    SvarSlett
  4. Inspirerende bilder du byr på Kaspara! :) Kjenner jeg alltid får lyst å sett igang selv med alt mulig når jeg titter innom deg. :) Du er jo så kreativ!
    klem

    SvarSlett
  5. Fin gjenbruk. Har ikke sett disse boksene, tror ikke gutta har hatt bokser til sine kort.

    SvarSlett
  6. God kveld Kaspara,
    Du tryller frem så mye julefint! Boksene ble kjempefine! Lurt. Selv er jeg absolutt ikke i det kreative hjørnet for tiden. Men plutselig er jeg kanskje der igjen. Nå skal jeg pakke inn noen adventsgaver, og så bør jeg egentlig komme meg i seng, etter en altfor sen kveld i går. Kos deg videre med førjulsdagene! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  7. Så flotte ting du lager.
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Dette er jo nesten som å åpne en fin julekalender hver dag, så mye fin inspirasjon;))

    SvarSlett
  9. Hei skjønne deg:)
    Det er alltid ein fryd å titte innom deg,du lager så masse fint og bruker masse om igjen,hihi det heiter vel gjenbruk:)så fine farger og alt du bruker,så inspirerende å sjå:)
    Her skal vi feire 10 årsdag og har dekka bordet men håper eg kan finne meir inspirasjon iløpet av dagen for eg føler det er noko som mangler på bordet:)

    Ein fin fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Så flotte boksene ble :) Godt du fikk reddet dem før de havnet i søpla. Kjempelekre :)

    SvarSlett
  11. Lekkert, alt ihop! No fekk eg lyst til å flette julekorger! :)

    Ha ein god torsdag...

    SvarSlett
  12. Hoho, jeg er selv oppvokst med Øystein Sunde, og bærer preg av det den dag i dag!

    Det finnes vel ikke noe bedre enn å kunne utfolde seg kreativt, lage noe fint, og samtidig spare miljøet for unødvendig avfall. Jeg har også virkelig sansen for fargebruken din! Det finnes vel nesten ingen mer behagelig kombinasjon.

    Og, du! Jeg har nevnt deg på bloggen min, i mitt siste innlegg.
    God torsdag, SuperKaspara!
    Klemmer fra Fransen :)

    SvarSlett
  13. God ide! Dette innlegget skal vises til mannen i huset, tipper noen av boksene er handlet i hans tidligere butikk :) Glad 1.advent helg til deg og gutta dine

    SvarSlett
  14. De ble kjempefine! Gjett om jeg fikk lyst til å male bokser nå da..
    Så mye flott pynt det er hos deg.
    ha en fin dag og takk for koselig hilsen! klem hege x

    SvarSlett
  15. Hei jeg har lest et innlegg her på bloggen din og ble følger av deg med èn gang for dette er til å bli glad av:))! ELsker fargene! Og digger den rosa stolen! Så kreativ du er:)klem fra Iren (med neri kunst bloggen)

    SvarSlett