tirsdag 31. januar 2012

Et lite streif av tangerine??







                Da jeg var innom bruktbutikken Slappen her om dagen, ble jeg stående å  titte fortapt på fire glade asjetter.  Tangerine svirret det inni meg... tangerine, tangerine, tangerine. Akkurat som et lite barn som smaker på et nytt spennede ord og lar seg fascinere. Tangerine; for meg gir det assosiasjoner til en sydende basar  i f.eks. Tanger i Marokko eller bilder av en vakker stillehavsøy omgitt av azurblått hav.
Tangerine er årets hotteste farge i følge Pantone som er kjent for sitt fargekodesystem. Tangerine Tango er året 2012`s farge med stor F. Vil den slå i gjennom denne oransjefargen med mye dybde i???
For egen del befinner jo en slik farge seg på mitt fargekart. Jeg har alltid vært glad i oransjetoner. Selv synes jeg denne tangerine-tonen er nydelig til lys rosa.
Jeg vet ikke hva du synes men jeg følte asjettene fra Slappen hadde denne tangerine oransjetonen og frydet meg litt over akkurat det.
Da de nyervervede asjettene sto på stuebordet og minstemann kom fra skolen utbrøt han;" Sååååå fine!"
Han ønsket umiddelbart å ta dem i bruk, så da er vi i alle fall to her hjemme som kommer til å legge brødskiva på en tangerine drøm.
Hvordan er det med deg? Er dette en farge du kommer til å ta i bruk tro?

LUN GOD KVELD TIL DEG!  I DAG BITER DET I NESA UTE!

20 kommentarer:

  1. nydelig farge, morsomt ord og fiiiiine tallerkner! god kveld til deg også ; )

    SvarSlett
  2. Så fine bilder! Jeg tror nok ikke det kommer noe tangerine inn her i huset, for jeg er ikke så veldig oransje av meg. Men jeg synes fargekombinasjonen med rosa som du viser var veldig fin!

    Det er kaldt nå ja, og enda kaldere skal det bli utover uka tror jeg. Brrr... Lengter etter varmegrader jeg.

    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  3. Du er jo hypermoderne!
    Ikke før har vi andre lest om de nye fargene, så fyller du hjemmet ditt med dem allerede ;o)

    Jeg er oppvokst med oransj salong (i kordfløyel..) og stooort salongteppe i brent rød. Forøvrig et teppe jeg "arvet" og som jeg nettopp har fått ut stua... hmmm jeg er nok ikke helt klar for så store røde/oransje saker i hjemmet vårt. Jeg er liksom litt ferdig med de fargene( men man skal jo aldri si aldri).

    Lun kveld til deg også :)

    SvarSlett
  4. Tangerine er nok ikke en farge som blir å finne hos meg :) Ikke så rart kanskje for her går det mest i kalde toner, rosa er vel det nærmeste jeg kommer en varm farge :)
    Men syns du har det så flott og fargerikt, og av og til skulle jeg ønske jeg var litt mer modigere med farger ;)
    -synnøve-

    SvarSlett
  5. Ja! Til denne fargen, Tangerine! :)
    Hmmm, vet ikke helt hvor den skal få plass hos meg..
    men i det Kaspariske hjem syns jeg den skle helt naturlig inn!

    SvarSlett
  6. Herlige farger! Det er så godt at farger er på tur tilbake, jeg har følt meg SÅ umoderne, og egentlig ikke helt meg selv uten... ;)

    Kathrine

    SvarSlett
  7. Den var kjempefin på bildene dine. Selv kjøpte jeg som 16 åring et par bukser i en farge som likner veldig på den...De var kjempedyre, og jeg sparte lenge for å få dem. Da jeg endelig hadde fått dem, var jeg nesten blitt litt lei dem..så fargen tiltrekker meg ikke så sterkt som en del andre sterke farger...MEN noe farge må jeg ha :-)

    SvarSlett
  8. Jaa, jeg kommer til å ta i bruk denne fargen. aldeles nydelig og så gledesspredende. Det har allerede begynt å snike seg inn tendenser her hos meg. Så heldig du var med de asjettene, og det passer absolutt perfet til rosa. Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  9. Syntes den er lekker, og spesielt i kombinasjon med rosa eller lilla!Spennende farge! Flink du er:-)

    SvarSlett
  10. Nydelige fat med vakker farge. Gjør det litt mer stas for brødskiven, ja ;)

    SvarSlett
  11. Tangerine gjør seg best sammen med andre farger. :) Jeg bruker den gjerne sammen med lilla og turkis

    SvarSlett
  12. Tangerine gjør seg best sammen med andre farger, gjerne lilla og turkis. :) Jeg bruker gjerne disse kombinasjonene i klesveien men ikke i interiøret, enda ;)

    SvarSlett
  13. Tangerine er en lekker farge. Skal nok tas ibruk her! Om den ikke gjør det allerede når jeg får tenkt meg om litt. *ler* Ikke alltid man har oversikt over hvilke farger som befinner seg i huset gitt. :) Men en lekker farge - det er helt klart :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  14. Hallo!!
    Superfin farge!! I 1974 fikk jeg nytt rom i huset foreldrene mine bygget, akkurat den samme oransje fargen på veggene:-))
    Vekker gode minner!!
    Fine bilder du viser:-))
    Fin onsdag til deg!
    Klem fra en hutrende Siri

    SvarSlett
  15. Du har fått kjøpt mange fine ting i det siste, ser jeg! Synes, selv vil jeg ikke komme til å ta tangerine fargen i bruk, da.
    Men helt enig, det er nydelig til det kaspariske lysrosa! Den lille brikken med gjenstander i turkis fargen likte jeg ganske mye! Her var skuffelsen enorm på mondag, dette kan du tro.....
    Ha en fin kveld videre, kjære Kaspara! Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  16. Hei du nydelige du!*smile*
    ...jess, we LOVE! jeg har faktisk allerede trykket fargen til mitt hjerte, og den er kombinert med creme, mintgrønt og lys/dus rosa....ja, også litt svart og lysegrønt (drøene på kjøkkenet er lysegrønne, så det kommer jeg ikke vekk fra om jeg blir aldri så lei...da blir det malings i tilfelle..*ler*) da..skal nok få vise mer etterhvert...*hihi* men ikke snakk om store doser gitt, bare littebitt...men litt er nok til et fargekick*hihi*

    ...men du, for noen lekre asjetter..skulle tro de var skapt for denne sesongen og pantones tangerine gitt! Så kult*smile* Kjenner jeg likte veldig godt det lilla der også..*smelt*

    Herlige du, jeg ønsker deg en flott kveld videre!
    Stoooor klem

    SvarSlett
  17. Hei på deg, du er bare magisk med farger du Kasparamor. Når du setter sammen bilder og farger må man jo bare bli glad;) Koppen var veldig fin, jeg har sett slike bokser på Illums bolighus, de var også veldig fine. I dag fant jeg et Staffordshire servise i sennepsgult med blomster, helt servise til 5 pers for bare 50 kr,-det var ukens kupp. Det får jeg vell blogge om snart. Nå er det snart klart for Lilly Hammer på tv og en stabel med forskningsbøker som ligger pent på bordet ved siden av...hi,hi...jeg tror liksom at teorien bare hopper inn i hodet mitt, men jeg må jo åpne bøkene også, ja,ja i morgen kanskje...ha en fin onsdagskveld videre, klem

    SvarSlett
  18. En spennende og frisk farge som ikke sklir så godt inn i min heim. Men hos deg så passer den visst perfekt inn. Nydelig!
    Og du, for et funn den røde krakken var!
    Ha en god dag:-)
    Klem, Elin

    SvarSlett
  19. Kjempefresht, nesten til å spise opp.. :D
    Minner om sommer, og rabarbrastilker i sukker <3

    http://media2.origo.no/-/cache/image/1893256_h83c507da59e10efb95c2_v1314205255_562x450.jpeg

    SvarSlett